marți, 6 decembrie 2011

Misterele” Cristinei Damo Irimia expuse la Ambient


De: Alex TOTH

Show-room-ul „Galeria cu idei” din incinta centrului comercial Ambient Târgu-Mureş găzduieşte expoziţia de artă decorativă „Mistere”, semnată de Cristina Damo Irimia. „După deschiderea “Galeriei cu idei” de acum aproximativ o lună, ne-am dat seama că parcă mai e nevoie de ceva. Noi credem că am reuşit să aducem mai multă căldură în acest spaţiu, îmi place să cred deosebit”, a spus Cristian Pâncă, gazda vernisajului de sâmbătă, 3 decembrie. “Nu suntem la prima expoziţie de acest gen şi vrem să continuăm, să organizăm şi alte expoziţii, sperăm cât mai frumoase şi mai cuprinzătoare”, a adăugat directorul Ambient Târgu-Mureş.

Lucrări pe sufletul tuturor
În scurta sa cuvântare, Cristina Damo Irimia a mulţumit atât gazdelor de la Ambient, cât şi prietenilor care i-au fost alături şi au ajutat-o la organizarea expoziţiei. “Mi-am intitulat expoziţia “Mistere” motiv pentru care am hotărât să nu afişez titlurile lucrărilor. Am vrut ca fiecare să îşi imagineze sau să simtă ceea ce crede el, totodată încercând să perceapă şi să descifreze ce am simţit eu. Dacă mesajul transmis de mine este sau nu cel perceput de fiecare, rămâne totuşi un mister”, a spus artista. “Atâta timp cât văd în privirile voastre că măcar o lucrare este pe gusturile şi pe sufletul vostru, atunci sunt mai mult decât încântată. Vă mulţumesc!”, a adăugat Cristina Damo Irimia, care a realizat totodată şi un decor pictat pe un şemineu.
Lecţie de privit cu Vasile Mureşan
Manifestarea s-a bucurat de prezenţa consilierului artistic, pictorul  Vasile Mureşan, care a oferit celor prezenţi o veritabilă lecţie de privit. “Expoziţia este una mărturisită de artă decorativă, însă spre surprinderea mea nu este doar artă decorativă şi atât. Este şi pictură, este uneori şi sculptură şi lucrările transmit un mesaj foarte consistent. Artista evadează în sensibilitate, de exemplu în câteva lucrări are ierni sensibile, de un rafinament deosebit, unde nu este doar pictură, nu este numai grafică, este şi sculptură, este de-a dreptul poezie artistică”, a afirmat Vasile Mureşan.
Potrivit acestuia, creaţiile Cristinei Damo Irimia nu sunt simple lucrări, ci mărturisiri sincere de credinţă şi trăire. “Am văzut lucrări care au optimism… dar vârtejul apare peste tot ca un ochi care absoarbe, un ochi care totodată transmite şi satisfacţii.
Cred că această expoziţie este o mărturisire a artistei, care expune probleme existenţiale, nu doar artă decorativă pur şi simplu. Nu sunt doar lucrări pe care le punem pe perete să arate bine. Arată bine, dar pe lângă asta este şi o mărturisire de credinţă şi o mărturisire de trăire pentru că în fiecare lucrare sunt forme care exprimă ceva, iar limbajul cu care sunt exprimate trăirile este unul demn de un artist plastic profesionist”, a precizat Vasile Mureşan.
Lucrări care transmit adevărul din suflet
De asemenea, a luat cuvântul şi una din prietenele apropiate ale artistei, consilierul judeţean Ionela Ciotlăuş, care a apreciat în mod pozitiv mesajele transmise de creaţiile Cristinei Damo Irimia. “Este un moment foarte emoţionant pentru mine cu atât mai mult cu cât cunosc omul din spatele artei. Se spune că valoarea artei izvorăşte din unirea adevărului cu frumosul. Cred, din punctul meu de vedere, că lucrările Cristinei transmit adevărul din sufletul ei în frumuseţea creaţiei”, a afirmat Ionela Ciotlăuş.

Sursa: zi-de-zi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu