luni, 1 octombrie 2012

Fiica balerină readusă la viaţă cu ajutorul graţiei şi culorii la Sala Deisis


Zi-de-zi.ro

Pasiunea pentru balet şi flori transpuse cu ajutorul picturii au determinat-o pe artistul plastic Lucia Zâna Suciu, membru fondator al Asociației Artiștilor Plastici Mureş(APPM) să iasă în faţă cu o nouă expoziţie personală de pictură intitulată “Graţie şi Culoare”, vernisată sâmbătă, 29 septembrie, la Sala Deisis din centrul Târgu Mureşului.
Cele 25 de lucrări aduc în prim plan memoria fiicei artistei, Anda Grădinaru, a cărui drum spre definitivarea baletului a fost brusc  curmat de tragic eveniment, trecând la cele veşnice în anul 1995.
“Lucrările expuse aduc linişte şi pace în sufletul oamenilor, o altă viaţă decât cea pe care o avem astăzi, unde se vorbeşte doar despre politică.  Am făcut această expoziţie în memoria ficei mele, Anda Grădinaru care a fost profesoară de balet în Italia. A iubit foarte mult copii şi baletul, şi-a făcut studiile în Italia, a fost la New York, Edinburg, şi înainte să mai aibă câteva examene s-a întâmplat nefericitul eveniment, a murit intoxicată cu monoxid de carbon, aici la Târgu Mureş în 1995. Ţin la această sală, e foarte aproape de Palatul Culturii, unde aveau loc spectacole de balet. Trei spectacole fac obiectul a trei lucrări expuse, „Lacul lebedelor”, „Cenuşăreasa” şi „Giselle”. Sunt în total 25 de lucrări, 16 lucrări, cu tema baletului şi restul lucrări cu tematică florală. Am ales florile pentru că sunt la fel de gingaşe precum o balerină”, ne-a declarat Lucia Zâna Suciu.
“Fiica mea mi-a preluat talentul şi aspiraţiile”
“Graţie şi Culoare” reprezintă a 15-a expoziţie personală pentru  Lucia Zâna Suciu. Prima expoziţie a avut-o în urmă cu 30 de ani, în actuala Casă a Sindicatelor din Târgu Mureş, continuată de expoziţii în cadrul AAP Mureş, a cărei membră fondatoare este din 1977.  Expoziţia deschisă la Sala Deisis vine să contureze dragostea, pasiunea pentru frumos a artistei plastice Lucia Zâna Suciu, frumos încârcat de respect şi aduceri aminte de cei dragi trecuţi prea devreme dintre noi
“Eu am dorit în tinereţe să fiu dansatoare de balet, am făcut doi ani de balet chiar aici în Palatul Culturii, când eram elevă, însă viaţa, soarta, a fost să devin pictoriţă, şi am renunţat. Fiica mea mi-a preluat talentul şi aspiraţiile. Această expoziţie este dedicată memoriei ficei mele, la 37 de ani în plină creaţie artistică s-a prăpădit. Suntem o familie, de fapt, de artişti, am un nepot, Cristian Badea, dirijor stabilit în America, care a dirijat în marile săli de concerte din străinătate şi în prestigioasele teatre de operă”, a precizat Lucia Zâna Suciu.

ALIN ZAHARIE

sursa: http://www.zi-de-zi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu