luni, 20 mai 2013

Vernisaj Crina Stanescu - articole in presa


Zi-de-zi.ro

Iubitorii artei plastice au primit marţi, 14 mai, un frumos cadou  oferit de artistul plastic Crina Stănescu cu ocazia vernisajului  expoziţiei personale de pictură intitulată sugestiv „Coloana”, găzduită de spaţiul expoziţional de la parterul Mureş Mall.

A treia expoziţie personală

„Coloana” reprezintă a treia expoziţie personală a artistei, un demers plastic încărcat de verticalitate şi simţire transpuse pe pânză de Crina Stănescu. „Am plecat de la sintagma faptului că tot mai puţină lume e fără coloană vertebrală. E poate dur spus dar necesar. Este o temă actuală, inspirată totodată din imageria ştiinţifică. Mulţi pictori mari s-au inspirat din radiografii, microscopie, şi au am ales radiografia şi coloana vertebrală, şi de aici am dat frâu liber imaginaţiei din punct de vedere cromatic. Radiografia după cum se ştie e alb negru iar eu am colorat-o. Am spus să încălzesc lucrurile într-o mare proporţie, am mers pe o tehnică specială, sfumato, în care totul este în ceaţă. Prin aceste lucrări doresc să-l ghidez pe privitor în lumea artistică, spre ceva care îl pasionează, îl inspiră, să nu uităm niciodată că trebuie să avem verticalitate”, a declarat Crina Stănescu.

Suflet mare, plin şi vibrant

Prieteni dragi Crinei, artişti plasticii pe deoparte, simpli privitori pe de altă parte, au venit la întâlnirea cu pictura semnată Crina Stănescu. Dacă Vasile Mureşan şi-a făcut binecunoscuta lecţie de privit descifrând tainele „Coloanei” plastice a artistei, judecătorul Andreea Ciuca, prietenă dragă artistei a punctat sensibilitatea plastică a lucrărilor din punctul de vedere al privitorului. “Mă bucur nespus că prin muncă şi har Crina Stănescu ne-a obligat să ne luăm câteva clipe de răgaz şi să ajungem împreună la acest moment plastic şi ne-a oferit şansa să ne învăluim în culoare, senzaţie de care are nevoie sufletul nostru din când în când. Nu voi spune că aceste lucrări sunt reuşite, excepţionale, sau extraordinare. În schimb vreau să spun că prietena mea Crina Stănescu a pus suflet foarte mult în aceste tablouri şi credeţi-mă, are un suflet mare, plin şi vibrant. Veţi vedea freamăt în aceste lucrări. Era imposibil ca această bucată de fiinţă, de sentiment, de interior să nu se reflecte în pânzele expuse în expoziţie. Lucrările Crinei redau privitorului o intrare înspre suflet, înspre inimă, înspre ceea ce suntem, cu toate riscurile pe care o astfel de pătrundere le presupune, cu lumină, întuneric, adevăr şi minciună, grozăvie sau dezamăgire. Lucrările reflectă extraordinara sensibilitate a Crinei  pe care o are nativ, ca un dar şi nu ca o muncă, ca o educaţie a acestui sentiment”, a precizat Andreea Ciucă.

Foto : Alin Zaharie

Sursa: zi-de-zi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu