miercuri, 16 noiembrie 2011

Vernisaj expozitie de pictura Vasile Muresan - "Urma"

 Moto
  „Artistul nu numai că lasă urme, el însuşi este urma.”
                                                      Vasile Mureşan


Sambata, 19.11.2011 incepand cu orele 11:00 la Sala de Expozitii Unirea din Tirgu Mures, va avea loc vernisajul expozitiei de pictura a prof. Vasile Muresan.



Dăruire
 De vreme lungă mă frământ
Cercând să dau trăirii cale
  Mărturisesc mărite Doamne
      Că mi-am pus sufletul în palme.
Răstignire
 Mă simt răstignit pe propri-am paletă
Din mâini nu-mi curge sânge ci culori
   Şi pânza albă zăpadă, pustiul de la poli 
            Aşteaptă să-mi dau viaţa întinsă în culori.     
 „Amprenta”, urma care este lăsată de cineva, care reprezintă pe cineva, urma unei idei, a unei stări psihice, amprenta care dă identitate şi personalizează. Urmele „palma”, „talpa”, „pasul”, „cotul” sunt şi unităţi de măsură. „Palma” înseamnă creaţie, facere, spiritualitate; simbol al muncii şi al puterii, al comunicării şi al înţelepciunii. Limbajul mâinilor, gestica este folosit de-a lungul timpului de toate civilizaţiile lumii. După unii cercetători, palma şi mâna ar fi un simbol solar. La creştini „mâna Domnului” este simbolul puterii divine supreme. Punerea palmelor, gest ritual prin care se transmite succesiunea apostolică, harul preoţiei, confirmarea la catolici şi reformaţi şi investeşte cu o putere divină (amintind aici sfintele taine, dezlegarea de la spovedanie, mirungerea, euharistia, cununia, sf. maslu, etc.). 
Vasile Mureşan




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu