vineri, 20 ianuarie 2012

AAP Mureş sau ”dacă dragoste nu e, nimic nu e”




De: Paul DOBRIAN

Zi de ziUn număr de 26 de expoziţii personale şi colective, precum şi 16 tabere de pictură. Evident că pentru Asociaţia Artiştilor Plastici (AAP) Mureş, anul 2011 care abia s-a încheiat, a fost unul cât se poate de bogat. Desigur, la această reuşită au contribuit mai mulţi factori, dar aşa cum spune Ilarie Gh. Opriş, preşedintele AAP Mureş, în primul rând ”calitatea factorului uman şi comunicarea.” Iar în cadrul AAP Mureş, dincolo de chemare, talent şi pregătire, se pune accent în primul rând pe calitatea factorului uman şi pe comunicarea dintre membrii asociaţiei.  



Realizări dincolo de aşteptări


În 2011, AAP Mureş a organizat şi desfăşurat mai multe expoziţii şi tabere de pictură, dar a reuşit să construiască şi ”punţi” cu artişti din alte oraşe ale ţării şi chiar din străinătate. Ilarie Opriş: ”Am realizat chiar mai mult decât ne-am propus. Spre exemplu, la Galeria de artă Unirea, am avut planificate un număr de 26 de xpoziţii, realizându-le pe toate, din care şapte colective şi 19 personale şi de grup. În ceea ce priveşte taberele de pictură planificate, am planificat 12 şi am realizat 16 tabere, dintre care unele în străinătate, în Grecia, respectiv Ungaria. Am avut activităţi expoziţionale ale AAP Mureş chiar şi în Germania, în Turcia, la Istambul, precum şi în Republica Moldova. Deci putem spune că ne-am extins activitatea faţă de cum am gândit-o noi, la începutul anului 2011. Colaborări excelente am avut şi cu colegii pictori de la Baia-Mare, Cluj-Napoca, Bucureşti, Turda şi Timişoara. De altfel, unele activităţi dintre cele planificate le-am desfăşurat în comun, mă refer la tabere de pictură şi expoziţii. Se mai cuvine menţionat şi faptul că în cursul anului 2011, am realizat şi publicat Anuarul AAP Mureş pentru anul 2010, iar unii colegi şi-au realizat şi publicat propriile lor albume.”



2012, an aniversar


Referitor la ceea ce umează să se organizeze, şi pentru anul 2012 există planuri. Ele sunt deocamdată schiţate, nu sunt definitive, pentru că oricând pot să apară noi oportunităţi. Ilarie Gh. Opriş: ”La sfârşitul lunii ianuarie 2012 vom sărbători 35 de ani de activitate a AAP Mureş şi vrem să marcăm acest moment prin publicarea unui album aniversar în care să fie cuprinşi în jur de 100 de membri. Vom mai realiza câteva cataloage, precum catalogul Taberei de pictură de la Sângeorgiu de Mureş, anuarul 2011 al AAP Mureş, precum şi alte albume omagiale. Vom mai desfăşura - sunt lucruri perfectate deja - 12 tabere de pictură. Vom avea şapte expoziţii colective la Galeria Unirea şi vom mai găzdui în spaţiul nostru expoziţional, pentru câte 15 zile, expoziţiile de pictură ale colegilor din Satu-Mare, Cluj-Napoca şi Braşov.
De asemenea, membrii asociaţiei noastre vor expune la două galerii din Cluj, la Diverta, respectiv la sala Nostalgia. Toate cele realizate până acum, dar şi ceea ce dorim să realizăm în continuare se datorează susţinerii de care ne-am bucurat din partea unor persoane particulare, dar şi din partea unor organe ale administraţiei locale. Nu în ultimul rând - şi accentuez acest lucru – datorăm mersul înainte al AAP Mureş, calităţii factorului uman şi comunicării dintre membrii asociaţiei noastre. Dincolo de talentul şi pregătirea pe care le au fiecare.”

http://www.zi-de-zi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu