vineri, 27 mai 2011

Tabara de pictura - in presa

Amintiri de neuitat din Tabara nationala de pictura!

Deschisa sambata, 14 mai a.c., Tabara nationala de pictura a avut ca punct final ziua de vineri, 20 a lunii curente. Gazda taberei - Casa de oaspeti a Primariei Targu-Mures, situata la Complexul de Agrement si Sport "Muresul". Organizator: Primaria, in colaborare cu Asociatia Artistilor Plastici Mures. Directorul ei a fost desemnat domnul Valentin Constantin Bretfelean, din cadrul primariei, directori coordonator si artistic fiind Ilarie Gh. Opris, respectiv, Vasile Muresan. De drept, in tabara au fost prezenti Mihai Tirica, Adrian Pricop, Marinela Caluser, toti din Baia Mare; Voichita Cecalacean si Dolha Éva, din Cluj-Napoca; Emilia Ardelean si Rares Kerekes, din Sighisoara; Alina Nutiu si Radu Cocis, din Timisoara; Mihai Florea, din Bucuresti. Pe langa ei, mai multi pictori targumureseni, membrii ai AAP Mures. In zilele de tabara, toti acestia au realizat peste 100 de lucrari, marea lor parte redand aspecte, imagini din municipiul resedinta de judet Mures.

Tabara a fost finalizata cu o expozitie, in ziua inchiderii ei (vineri, 20 mai), vernisata in prezenta dr. Dorin Florea, primar, Claudiu Maior, viceprimar, si Valentin Constantin Bretfelean, directorul Politiei Locale Targu-Mures. Sosit de la Reghin, in dupa amiaza zilei de vineri, 20 mai, am fost la locul faptei, cum se spune, si am consemnat parerile catorva taberisti.
Mihai Tirica: "Extraordinara organizare, un model pentru toate asociatiile de gen din tara noastra. O tabara cu multe castiguri. Am lucrat cot la cot cu muresenii, am legat prietenii. Felicitari organizatorilor, gazdelor, cu un accent special pentru domnul Ioan Florea, administratorul Casei de oaspeti".
Adrian Pricop:  "O experienta foarte placuta, colorata. Nu am decat cuvinte de lauda pentru Executivul Primariei Targu-Mures, pentru Ilarie Gh. Opris si Valentin Constantin Bretfelean, sufletul taberei, un om deosebit. Le doresc sanatate si multe izbanzi in activitatea domniilor lor".
Voichita Cecalacean, profesor de desen: "Este intaia tabara de pictura la care particip, aceasta fiind, spre bucuria mea, aici, la Targu-Mures, unde am intalnit oameni de calitate, o atmosfera extraordinara. Stima si consideratia pentru cei implicati in organizarea si desfasurarea taberei".
Marinela Chereches: "Prin domnul Ilarie Gh. Opris am ajuns sa fiu membru al acestui atelier de creatie artistica. Atmosfera creativa; am intalnit oameni de la care am avut ce invata. A fost ca un adevarat rai. Nu-mi venea sa-mi cred ochilor. Parca eram intr-o alta tara. M-a surprins modul prin care domnul primar a receptat mesajul acestei tabere. Domnul Vasile Muresan, directorul artistic al taberei, un adevarat profesor in ale artei plastice. Extraordinara personalitate. Domnul Ioan Florea, administratorul «casei», ne-a sprijinit si sustinut cu toate din punct de vedere organizatoric".
Rares Kerekes: "Sunt profund impresionat de aceasta tabara de pictura. Din adanc de inima, multumesc organizatorilor, si-i enumar pe domnii Valentin Constantin Bretfelean, Ilarie Gh. Opris".
La Casa de oaspeti a Primariei Targu-Mures a fost una dintre cele mai reusite tabere de pictura initiate de Asociatia Artistilor Plastici Mures.
La rand urmeaza cea de la Leptokaria (Grecia), inceputul lunii iunie 2011.

Dorin Borda

Sursa: Cuvantul LIber - Cultural - nr. 789 / 24 Mai, 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu