vineri, 20 mai 2011

Tabara de la Complexul de Agrement si Sport "Muresul" - in presa

21 de artişti plastici din Târgu-Mureş şi întreaga ţară participă la Tabăra de pictură găzduită de Complexul Weekend din Târgu-Mureş, la Casa de oaspeţi a Primăriei. Caracterul internaţional al taberei este dat şi de un artist plastic din Ucraina, care împreună cu artiştii plastici sosiţi din întraga ţară au ca temă, imaginea oraşului Târgu-Mureş în arta plastică.
Peisajul urban este lecţia pe care cei peste 20 de artişti plastici trebuie să o treacă cu ajutorul culorii şi inspiraţiei plastice, rodul muncii lor va putea fi admirat atât la finalul taberei, din data de vineri, 20 mai, dar mai ales cu ocazia Zilelor Târgumureşene, unde cele aproximativ 100 de lucrări, vor face obiectul unei expoziţii de pictură găzduită de clădirea Manutanţei din Cetatea Târgu-Mureş.
Târgu-Mureşul oferă artiştilor plastici o bogată sursă de inspiraţie, atât în ce priveşte clădirile vechi, cu o arhitectură deosebită, precum şi prin lăcaşurile religioase, care au inspirat şi artiştii iconari. „Ca să pictez Târgu-Mureşul trebuie să ştii în primul rând să faci desenul arhitecturii clădirilor. Apoi trebuie să ştii să aplici cromatic culorile care sunt reprezentative pentru a scoate în evidenţă contrastul. Au fost invitaţi şi artişti plastici amatori printre care mă număr şi eu, şi am pictat ce mi-a fost drag sufletului meu, şi anume bisericile din Târgu Mureş, plus câteva peisaje. Mă bucur enorm că am putut să aplic pe pânză ce am învăţat”, a declarat  Kulcsar Marina, membru al Asociaţiei Artiştilor Plastici Mureş.
De: Alin ZAHARIE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu